ЗДО, Павлівка
Калинівський район, Вінницька область

Музичні ігри з кольоровим парашутом

Гойдалка

Завдання: розвивати у дітей відчуття ритму і метра, єдності колективного руху.

Хід гри. Варіант 1. Діти стоять кружка, тримають парашут двома руками й ритмічно перетягують його вперед – назад або вправо – вліво у помірному темпі, промовляючи забавлянку:

Гойда, гойда, гойдаша,
Де кобила – там лоша,
А кобила – в лісі,
А лоша – у стрісі.

Варіант 2. Діти стоять кружка, тримаючи парашут двома руками. У центрі парашута лежить великий м’яч. Діти плавно перекочують м’яч, ритмічно гойдаючи парашут вперед - назад.

Кульбабки

Завдання: розвивати у дітей увагу; відчуття ритму, метра, простору; уміння діяти злагоджено.

Хід гри. Діти стоять кружка, тримають парашут двома руками, промовляють вірші і виконують відповідні рухи:

Жовті квіточки дозріли,
Насінинки полетіли.
Спершу хлопчик – білий пух
Полетів в зелений луг,
За ним – дівчинка – пушинка,
Біла – біла пелеринка.
Дружно сіли до трави -
Знов кульбабки зацвіли.
плавно піднімають парашут угору


хлопчики перебігають під парашутом на інший бік
дівчатка перебігають під парашутом на інший бік

плавно опускають руки з парашу
том донизу
 

Покотилось сонце лугом

Завдання: розвивати у дітей моторні навички та відчуття простору.

Хід гри. Діти тримають парашут двома руками, промовляють текст і виконують відповідні рухи:

Покотилось сонце лугом йдуть по колу
До високої гори,
​Піднімалось вище, вище

піднімають парашут вгору
зірвалось до води. І стрімко опускають парашут донизу
Хвилі сонечко гойдали, гойдають внизу парашут 
Вправо – вліво колисали. праворуч – ліворуч
А піднявся вітерець - утворюють маленькі хвилі
Поніс сонце навпростець:
Через море синє – синє,

біжать по колу, тримаючи
Повз сади й ліси осінні, парашут внизу
Вітра дощик зупинив
І на небі залишив.
Ось і райдуга з’явилась !
А мені це все наснилось!
уповільнюють кроки, поступово
піднімаючи руки догори
зупиняються і різким помахом 
вгору роблять купол
присідають і розкладають парашут на підлозі

Годинник

Завдання: розвивати у дітей увагу, вміння зосереджуватися, відчуття ритму, навички взаємодії в групі.

Хід гри. Парашут розстелений на підлозі. По краях у кожному кольоровому секторі сидить одна дитина з шумовим музичним інструментом. Обирають годинникаря, який сідає в середину парашута й задає на якомусь шумовому музичному інструменті темп ходу годинника, відлічуючи секунди – «тік – так». Аби відчути темп, хід секунд спочатку грають усі разом. Потім за командою годинникаря в тому самому темпі починає «рухатись секундна стрілка» - діти в колі грають по черзі, кожен по одному удару. Годинникар грає увесь час – підтримує стабільний ритм.

Малюкам незрозуміло

Завдання: розвивати у дітей відчуття ритму та метра, музичний слух, просторові уявлення , увагу.

Хід гри. До початку гри педагог має обговорити з дітьми запитання з вірша «Малюкам незрозуміло»: пояснити, як рухається час, тече вода, росте трава. Відтак діти співають пісню «Малюкам незрозуміло» і виконують відповідні рухи. Гра має форму рондо : А-В-А-С-А-D. Виконання можна розподілити так: А – тутті (усі діти), В-С-D – соло або по групах.


Музичні ігри з м’ячем

М’ячик

Завдання: розвивати у дітей відчуття ритму та увагу.

Хід гри. Діти стають по парах і промовляють вірш, один з дітей водночас вистукує метричну сітку:

М’ячик весело стрибає,
Всіх навколо звеселяє!
До Андрійка захотів
Й дуже швидко полетів:

«У-у-у-у!».

Після слова «полетів» дитина кидає партнеру м’яч, уважно дивиться на нього й озвучує голосом рух – робить глісандо вгору – вниз або крищендо- дімідуендо. Відтак гра повторюється – те саме робить друга дитина.

Гойдалка з м’ячем

Завдання: розвивати у дітей відчуття ритму та динаміки, звуковисотний слух.

Хід гри. Двоє дітей, стоячи одне навпроти одного, тримають із двох боків хустку, в якій лежить м’яч. Ритмічно гойдають її і тихо промовляють або наспівують: «Гойда, гойда». Інтервал наспівування може бути від секунди до кварти. Педагогові варто допомагати дітям наспівувати, або забезпечити правильне інтонування . діти мають під час розгойдування трохи нахилитися вперед, аби рухи верхньої частини тіла були більш зручними та вільними.

Збираємо намисто

Завдання: розвивати у дітей поліфонічний слух, увагу, відчуття ритму; навчати дітей використовувати ланцюгове дихання.

Хід гри. Діти стоять кружка і передають по колу м’яч. У кого він опиняється в руках, той починає неголосно співати свій звук (коли дихання закінчується – легко вдихає і продовжує співати). Після того як коло замкнулося («зібрали намисто»), м’яч передають в зворотному порядку, і діти по черзі замовкають.

Спочатку гру слід проводити у довільному темпоритмі, а потім, коли діти опанують процес, - ритмізувати, додавши супровід шумового інструмента. Варто звернути увагу дітей на загальне звучання «намиста» під час «збира-ння», а надто, коли воно вже «зібране» (співають усі діти) – співзвуччя часто виходить незвичайним, чарівним.

Вітання із сонечком

Завдання: розвивати у дітей відчуття ритму, артикуляцію, увагу.

Хід гри. Діти виконують пісню «Вітання із сонечком» і виконують відповідні рухи. Слід особливо звернути увагу дітей на характер виконання стаккато та легато.


Ігри із шифоновими хустинками

Сова та мишенята

Завдання: розвивати у дітей увагу і фантазію; відчуття ритму та темпу музики; здатність пластично втілювати музичний образ – емоційну чутливість до музики.

Хід гри. Для гри педагог заздалегідь створює фонограму із двох контрастних музичних епізодів, які чергуються декілька разів; повільного, тихого, мінорного або мажорного (ніч) та швидкого, енергійного, мажорного (день).

Серед дітей обирають одну сову, решта – мишенята. Сова вдень спить, а вночі полює на мишенят. Мишенята, навпаки, вдень весело танцюють, а вночі ховаються від сови в нірки – накриваються різнокольоровими шифо-новими хустинками. Педагог вмикає фонограму, діти рухаються відповідно до музики. Мишеня, яке не вспіло під час зміни музичного епізоду сховатися в нірку, хапає сова і відносить у своє дупло.

Кульбаба

Завдання: розвивати у дітей увагу; відчуття ритму, темпу й характеру музики; здатність до пластичного втілення музичного образу за допомогою хустинки.

Хід гри. Для гри педагог заздалегідь створює фонограму із двох контрастних розділів.

Перший розділ фонограми – повільний або помірний, неголосний. Діти стають кружка, кожна дитина тримаю свою хустинку за один край правою рукою, а в ліву руку бере край хустинки сусіда ліворуч – так утворюється «квітка» (замкнуте коло). Коли звучить музика, діти повільно рухаються по колу – «кульбаба росте».

Другий розділ фонограми – жвавий, веселий. Діти відпускають хустинку сусіда ліворуч і весело танцюють залою, виконуючи довільні рухи хустинкою – «пушинки кружляють у повітрі».

Далі повторюється перший розділ. Діти мають швидко стати в коло і взятися за хустинки – «кульбабка знову зацвіла».

Гру повторюють кілька разів.

Музичний фонтан

Завдання: розвивати у дітей динамічний слух та відчуття ритму.

Хід гри. Музичний матеріал для вправи – перша частина «Італійської поль-ки» С.Рахманінова. діти стоять, тримаючи хустинки за край перед собою. Слухають музику і ритмічно хустинки різними тривалостями та з різною амплітудою відповідно до динамічного розвитку (ніби струмені води динамічно вистрибують із фонтану). Наприклад, струшують хустинки так:

  • 1-й такт – дрібно на кожну чверть;
  • 2-й такт – широко на кожну чверть;
  • 3-й такт – дрібно на кожну чверть;
  • 4-й такт - широко на кожну чверть;
  • 5-й такт - дрібно на кожну восьму;
  • 6-й такт – описують в повітрі велике коло – половинну;
  • 7-й такт - дрібно на кожну восьму;
  • 8-й такт - описують в повітрі велике коло – половинну;

Такти 9-16 повторюють такти 1-8.


Музичні ігри з кубиками

Веселий павучок

Завдання: розвивати у дітей відчуття ритму та метра, тембровий слух та увагу. Зосередженість, уміння взаємодіяти.

Хід гри. Діти стоять парами одне навпроти одного. Декламуючи вірш, стукають кубиками його ритм: непарні рядки – стукають своїми кубиками об кубики своєї пари, парні – стукають одним своїм кубиком об другий. При цьому діти промовляють відповідний текст:

Чок-чок-чок-чок,
Я веселий павучок!
Лю-лю-лю, лю-лю-лю,
Танцювати я люблю.

Ати-ати, ати-ати,
Починаю я співати.
Ай-ай-ай,
Ти зі мною заспівай!

Сам заграю й передам

Завдання: розвивати у дітей відчуття ритму та навички колективної взаємодії.

Хід гри. Діти стоять кружка на колінах і тримають у кожній руці по кубику. Якщо діти передаватимуть кубики по колу праворуч, то активною буде права рука, а ліву слід покласти на коліні кубиком догори, і навпаки.

Педагог співає або супроводжує дії дітей грою на фортепіано. Діти співають або промовляють слова пісні «Сам заграю й передам» і виконують відповідні рухи. Згодом, коли діти добре знатимуть цю гру, можна обійтися без слів, натомість лише виконувати відповідні рухи.

Логін: *

Пароль: *