Група Дружба
Мультик про командну роботу
Заповіді для мами і тата
майбутнього першокласника
1. Починайте „забувати” про те, що ваша дитина маленька. Давайте її посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це ніжно, з довірою: „Який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд”. Не робіть з дитини лише споживача, нехай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.
2. Визначте загальні інтереси дитини. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем). Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити, конструювати, це допоможе у підготовці її руки до письма і в розвитку творчих здібностей.
3 Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той чи інший продукт). Привчайте до самообслуговування і формуйте трудові навички й любов до праці.
4. Не лайте, а тим більше – не ображайте дитину в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: „Спасибі, ми обов’язково поговоримо на цю тему”.
5. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з ними конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими, як вони вирішувалися. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
6. Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення - запорука гарного навчання. Розпитуйте її про події дня, що було цікавим, що найбільше сподобалося. При цьому слухайте уважно її відповіді, уточнюйте, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво. Як можна більше читайте їй і привчайте переказувати прочитане.
7. Не залишайте без відповіді жодне запитання дитини. Тільки в такому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не згасне.
8. Намагайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Адже бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.
9. Не скупіться на похвалу дитини (навіть авансом). Хваліть словом, усмішкою, ласкою і ніжністю. На скарги про те, що щось не виходить, запевняйте: „У тебе обов’язково вийде, спробуймо разом, або спробуй ще раз”. Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, їй потрібно лише допомогти.
10. Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте дитині причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент шановливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.
Щоб забезпечити правильний фізичний та психічний розвиток майбутнього школяра, доцільними будуть такі заходи
- забезпечення рухової активності та перебування дитини на свіжому повітрі протягом дня;
- удосконалення вільних природних рухів (ходіння, біг, стрибки, лазіння тощо);
- навчання дитини складним рухам (стрибки у висоту та довжину, відштовхування та приземлення, кидання у ціль, їзда на велосипеді, пересування на лижах, рівновага ...);
- систематичне тренування дрібної моторики рук (малювання, ліплення, конструювання, робота ножицями, плетення ...), що стимулює формування тих ділянок півкуль головного мозку, які керують розвитком мовлення дитини;
- профілактика порушень постави (різні вправи для спини, живота, статичні вправи), попередження плоскостопості.
Щоб допомогти дитині, дорослий має
- ставити перед дитиною таку ціль, яку б вона зрозуміла, прийняла, зробила своєю. Тоді в дитини з’явиться бажання її досягти;
- спрямовувати і допомагати дитині у досягнені мети;
- привчати дитину не розгублюватися перед труднощами, а долати їх;
- виховувати прагнення досягти результату своєї діяльності.
Допомогою для дитини
слугує створення ситуації успіху
- подолання стану страху:„Нічого страшного...”, „Помилки бувають у всіх...”;
- авансування успіху: „У тебе добре виходить...”;
- персональна виключність: „Тільки ти це можеш...”;
- прихована інструкція: „Ти ж пам’ятаєш, що...”;
- підсилення мотивації: „Нам це так потрібно для...”;
- висока оцінка якоїсь частини роботи:”Це в тебе вийшло просто чудово”
Вправи на взаємодію головного мозку. Допоможуть заспокоїтися, розслабитися, та налаштуватися на подальшу роботу. Їх також можна використовувати як психохвилинку.
https://studio.youtube.com/video/XcC1WoqqxK4/edit